úterý 18. února 2014

Krémové polévky I. - Brokolicový krém se sýrovými krutony

V poslední době jsem propadla domácím krémovým polévkám. Když nevím co, uvařím prostě jednu z nich. Navíc mám zrovna angínu, takže je to jedna z mála věcí, kterou dostanu skrz mandle dál do hltanu. A Daniel je má rád opravdu husté, takže je dělám takové, že v nich skoro stojí lžíce.

Spotřebič, bez kterého se u vaření těchto polévek neobejdete, je ruční mixér. Jak já ho miluju! Rozhodně je to v kuchyni můj nejoblíbenější pomocník a používám ho opravdu hodně.

Brokolicový krém se sýrovými krutony


Tento recept je taková směska receptů, na které jsem narazila a které jsem zkoušela. A moc mi chutná :-)

Co budeme potřebovat:

  • 1 brokolici
  • muškátový květ
  • 1/2 smetany (já mám raději 30% tuku, ale samozřejmě to jde udělat i zdravěji s 12% tuku)
  • kuřecí vývar - používám "v kalíšku" od Vitany a nemůžu si ho vynachválit
  • sůl
  • pepř
  • toastový chléb (2-4 plátky)
  • plátkový sýr madeland

Postup:
1. Brokolici si omyjeme a pokrájíme na menší kousky, které dáme vařit do osolené vody. Já dávám přibližně 1-1,5litru.

2. Necháme vařit asi dvacet minut. Poté sundáme z plotny a necháme lehce vychladnout, abychom mohli použít tyčový mixér.

3. Brokolici rozmixujeme úplně do hladka a hrnec opět vrátíme na plotnu, kde přivedeme k varu.

4. Přidáme vývar z kalíšku a ochutíme pepřem a špetkou muškátového květu. Případně můžeme ještě dosolit. Pokud chceme polévku hustší a dali jsme moc vody, přidáme trochu jišky - buď domácí, nebo té hotové (tu používám já a usnadňuje mi hromadu práce). 

5. Na závěr přidáme smetanu a vše dobře promícháme.

6. plátky toastového chleba si rozložíme na pečící papír, na každý dáme plátek madelandu a dáme zapéct na 10-15 minut do trouby. Po vyndání nakrájíme na kostičky a podáváme s polévkou.

Máte také tak rádi krémové polévky? Dělám je teď opravdu často, takže se můžete těšit i na další recepty :-)

Dobrou chuť!

Lucie

Žádné komentáře:

Okomentovat