úterý 4. února 2014

Domácí houstičky podle Dity P.

Tento recept jsem odkoukala od Dity P. Kdo ji neznáte, tak je do kuchařka vystupující v receptáři Deník Dity P. v České televizi a následně se její recepty překlápí na iDNES.cz. No a právě tam jsem na tyto houstičky narazila.



Projev té dámy mi něčím malinko vadí, ale nenechte se případně odradit. I tak jsem na ni už jednou v té televizi koukala (na Vánoce u našich, já doma televizi nemám a nepotřebuju ji) a její jednoduché recepty se mi líbí. Takže kdyby mi někdo chtěl udělat radost, klidně bych nějakou její kuchařku brala :-)

Houstičky jsou vážně snadné a především absolutně božské. Většinou to dopadne tak, že půlka jich zmizí ještě teplých a ta další padne nejpozději druhý den. Prostě lahůdka a skvělé jsou i jen tak suché. My se jich jednoduše nemůžeme nabažit...



Co budeme potřebovat:

  • 500 g hladké mouky
  • půl kostky (20 g) čerstvého droždí
  • 1 lžička cukru
  • 200 ml mléka + 2–3 lžíce navíc
  • 3 vrchovaté lžíce bílého jogurtu
  • 3 lžíce změklého sádla
  • 1 lžička soli
  • 1 bílek
  • hrubá sůl nebo mák na posypání

1. Zaděláme těsto - mouku prosejeme do větší misky a doprostřed uděláme důlek. Do něj nadrobíme droždí, které zasypeme cukrem a zalijeme trochou vlažného mléka. Vyrobíme si tak kvásek.





2. Až kvásek vzejde, přidáme jogurt, sádlo, sůl i zbylé mléko a vypracujeme těsto. To následně přikryjeme utěrkou a dáme na teplé místo aspoň na hodinu kynout. Já ho většinou položím na topení, tam se mu moc líbí :-) Během kynutí by mělo svůj objem zvětšit asi na dvojnásobek.


Těsto před kynutím.

Nakynuté těsto.

3. Nakytuné těsto vyklopíme na pomoučený vál a znovu ho prohněteme. Následně si ho rozdělíme na 10-12 dílků (podle toho, jak chceme mít housky velké) a začneme plést housky - prostě jako klasický cop.



4. Upletené housky přendáme na plech s pečísím papírem a necháme je takto ještě asi 20 minut kynout. Poté je potřeme bílkem ušlehaným s trochou mléka a posypeme solí či mákem. Můžete je ale nechat i neposypané - jednou jsem na sůl zapomněla a vůbec nic se nestalo.




5. Housky pečeme v troubě vyhřáté na 180°C asi 30 minut - dozlatova. Podle Dity P. si do trouby postavím misku s vodou. Popravně si nejsem úplně jistá, k čemu to je dobré, ale housky jsou pak skvělé, takže to neřeším a dělám to :-) Je potřeba tam vody dát docela dost, případně ji pak doplnit, ať se tam miska nepeče jen tak.




Výsledek je jednoduše famózní a pochutnali jsme si jak já s Danem, tak i naši. Moje snídaně pak vypadá třeba tak, jako na obrázku :-)

Dobrou chuť,

Lucie

Žádné komentáře:

Okomentovat