neděle 2. února 2014

Pečení jinak, aneb losos s medovou hořčicí a ořechy

Nevařím. To všichni víme. Ne, že bych to neuměla, ale kardinálně mě to nebaví. Tedy ano, v poslední době se lepším a i v tom neskutečném pracovním shonu (ať žijí tři práce) se snažím Danovi i párkrát do týdne udělat teplou večeři, ale že bych z toho byla nějak nadšená, to se říct nedá... Nemám na to fantasii a stát u bublajících hrnců mě prostě nebaví.

Ovšem pečení, to je jiná! A když jsem od maminy dostala tento recept (a hlavně ho u ní ochutnala), musela jsem okamžitě běžet pro lososa a směs ořechů do Lidlu. Ano, čtete dobře. V poslední době jsem se zamilovala do tohoto (do nedávné doby pro mě naprosto podřadného) řetězce. Kvalita jejich zboží se nedá srovnávat se Sparem, Tescem, ani dalšími obchody. Je totiž o pár tříd výš.




Mám Lidl ale dost daleko, tak většinou jen pověřím ségru, která ho má pod kolejemi, aby mi donesla, co potřebuju. Vždy to jsou šunky (95-97% masa!) a chléb (slunečnicový je absolutně dokonalý, ne jak ten sparovský pěnový blaf), občas sýry, jogurty a další. Prostě jestli do Lidlu nechodíte, zkuste tam zajít. Že neznáte nabízené značky, na to kašlete a koukejte hlavně na složení. Vážně to je pecka!


Nicméně zpátky k receptu. Doběhla jsem si pro lososa (mražený, 250g stálo kolem sta korun) a následně se dala do pečení. Oba jsme si s Danem pochutnali a já navíc měla dobrý pocit, že jsem nám udělala i zdravé jídlo :-)




Co budeme potřebovat:



  • lososa nebo pstruha lososovitého (ano, to skutečně existuje)
  • hořčici, ideálně dijonskou
  • směs ořechů, asi tak hrst
  • strouhanku
  • med
  • sůl, pepř
  • pokud máte, tak čerstvou petrželku

Postup:
1. Rybu očistíme, osolíme a opepříme a rozložíme do zapékací mísy.



2. Smícháme med s hořčicí a dobře promícháme. Ořechy pokrájíme na menší kousky a promícháme se strouhankou, případně i s nasekanou petrželkou. Já ji ale třeba neměla a zas tolik to nevadí.





3. Lososa po vrchní straně potřeme poměrně bohatou vrstvou hořčice a medu a posypeme ořechy.





4. Pečeme v troubě asi na 180 stupňů, ale musíme si dát pozor, aby se maso nepřesušilo. Losos to dělá obzvláště rád.


5. Jako přílohu můžeme udělat, co máme rádi. Já zvolila  pečené brambory a fazolové lusky osmahnuté na olivovém oleji s česnekem. Ten se chvilku osmahne, ale nesmí se úplně spálit. Pak se vyndá a díky tomu má ten olej šmak. Pak už stačí jen přihodit fazolky, osolit a případně opepřit a může se podávat.




Byla to vážně dobrota a dle mého názoru i poměrně nenáročná. Pochutnali jsme si oba a už zase po lososovi pokukuju, že bych to klidně zopakovala.

Dobrou chuť!

Lucie

2 komentáře:

  1. S vařením to mám úplně stejně, nějak mě to nebaví- když vařím sama pro sebe, tak se nějak "odbudu", pro přítele zas musím vařit něco s masem- přitom bych si raději udělala něco bez masa... Zní to asi dost schizofrenicky:-)
    Lidl jsem si už oblíbila před dlouhým časem, kvalita je tam bezkonkurenční, poměr cena/výkon taky, a mám tam mnoho oblíbených produktů.
    Losos vypadá skvěle.
    S pozdravem
    Lucie:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to naštěstí ten můj sní, co mu naservíruju, když v tom není moc zeleniny. Případně když není vidět :-) Ale jinak tu jídelní schizofrenii znám, takže vím, o čem mluvíš.
      Lidl je skutečně skvělý. Dřív jsem k němu měla hodně nedůvěru, ale poslední dobou tam nakupuju, kdykoli můžu. Bohužel ho nemám blízko domu ani práce, takže tam pak většinou vyjedu akorát na větší nákup a ty menší odbývám ve Sparu.

      Vymazat