neděle 9. března 2014

"Kinder" mléčný řez, aneb bezlepková lahoda

To jsem se takhle toulala po internetu a hledala recept na něco úplně jiného, až jsem narazila na Kopeček... A moc se mi tam zalíbilo. Nejen, že tam paní Monča má skvělé recepty, líbí se mi i celé její rodina a jejich život. Navíc to jsou keškaři, takže kolegové, a o to se mi tam líbí víc :-)



 No a mezi kopečkovými recepty jsem našla i tento na mléčný řez, na který nepotřebujete mouku, takže je bezlepkový. Prakticky okamžitě jsem ho musela vyzkoušet (aneb: Dane, nutně potřebuju koupit tvaroh a smetanu, zajdeš mi tam, viď?) :-) No a co si budeme povídat, je vážně skvělý, lahodný a tak strašně moc kakaový, že bych ho nejradši snědla celý sama!



Takže tímto děkuju Kopečekovým za úžasný recept, který se stane mojí stálicí. No a abyste nepřišli zkrátka, mám ho tu pro vás i se záplavou fotek z mého kuchtění.


Co budeme potřebovat:

  • 5 vajec 
  • 100g cukru
  • 50g kakaa
  • 250ml šlehačky (smetana na šlehání)
  • 250 g tvarohu
  • moučkový cukr dle chuti - já dala asi tři polévkové lžíce


Postup:
1. Zapneme troubu a vyhřeje ji na 190°C.

2. Zvlášť si vyšleháme žloutky a následně bílky, až vznikne tuhý sníh. Do tohoto sněhu nejdřív vešleháme cukr a následně pomalu kakao. Jestli ho tam nasypete celé a dáte se do šlehání, tak vám garantuju, že kakao bude rozprášené všude, ale ve sněhu skoro žádné nebude... Přidáme i žloutky a ještě chvilku vše šleháme dohromady.





3. Na větší  plech vyložený pečícím papírem opatrně nalijeme těsto a rovnoměrně ho rozetřeme. Poté vložíme do trouby přibližně na 10 minut.




4. Mezi tím (a nebo než vychladne piškot) si připravíme krém. Nejdříve vyšleháme šlehačku a do ní postupně přidáme tvaroh a cukr. Pokud vám jako mě poněkud ztekutí, je dobré do ní přidat buď trochu uvařené želatiny, nebo rozpuštěnou heru. Pak jsem krém na pár hodin nechala zchladit.


5. Vychladlý korpus v polovině rozřízneme, jednu půlku namažeme ztuhlým krémem a přiklopíme druhou půlkou. Pak ještě necháme vychladit a můžeme podávat.





Je to prostě neskutečná bašta a už se těším, až pojedu k našim, abych ho upekla i jim. Myslím, že se budou olizovat až za ušima...




Já jsem prostě kávičková, takže všechny zákusky a dortíky prostě musím mít ke kávě...



A co vám, chutná?


Lucie


1 komentář: