pondělí 8. července 2013

Chlebové dalamánky z bramborového těsta

V poslední době mě nějak omrzelo kupované pečivo, a tak jsem se dala do pečení vlastního. Mám za sebou pár pokusů s chlebem, ale to vždy jen z kupované směsi. Navíc nemám pekárnu a peču ho přímo v troubě, takže zázraky taky čekat nemůžu.

Nicméně tyto dalamánky mě zaujaly, a tak jsem je zkusila. Jsou malinko tužší, ale vážně zasytí a čerstvé jsou úplně skvělé. Recept mám z iDNESu.



A takhle pak vypadala moje snídaně...

Co budeme potřebovat:
  • 500 g žitné celozrnné mouky
  • 80 g vařených brambor
  • lžičku soli
  • 20 g droždí
  • špetku cukru
  • 370 ml mléka
  • na posypání kmín a hrubou sůl



Postup:
1. Z droždí, trochy cukru, mouky a mléka nechte vzejít kvásek. Návod najdete ZDE.
2. K mouce v míse přidejte jemně nastrouhané zchladlé brambory, sůl, kvásek a vše zpracujte v tužší těsto.


3. Pod utěrkou či potravinářskou fólií je pak nechte v teple vykynout, poté už těsto nepřevalujte.
4. Vykynuté těsto na pomoučeném vále rozdělte asi na 15-20 stejně velkých kousků (záleží, jak moc vám to vykyne) a každý vytvarujte do podoby podlouhlého dalamánku.


5. Vytvarované kousky rozložte na plech s pečicím papírem a nechte chvilku dokynout.


6. Každý uprostřed podélně nařízněte ostrým nožem, potřete vodou, posypte solí, kmínem a pečte na zhruba 200°C přibližně 20 minut. Dalamánky musí zezlátnout.


7. Zda už jsou hotové, vyzkoušejte špejlí. Pokud se vevnitř ještě lepí, nechte je dopéct.




TIP: Kvůli přidanému bramboru je těsto hodně lepivé. Stačí si ale hodně pomoučit ruce i vál a dá se to zvládnout.

1 komentář: