sobota 6. července 2013

Párečky pečené v listovém těstě

Protože jsem měla narozeniny, pekla jsem do práce pro kolegy nějaké ty dobroty. Klasicky nechyběly slaninoví šneci a k nim jsem přidala ještě párečky v listovém těstíčku. Jsou totiž naprosto geniální - velmi snadné a přitom chutnají skvěle. A v redakci se po nich hned zaprášilo...



Tento recept mi vychází na 16 kousků. Když ale budete šikovnější, vystačí vám možná i na 20. Záleží, jak moc rozválíte těsto. Přípravu odhaduji tak na 20 minut, pečení pak dalších 20 minut. Původní recept jsem objevila v rubrice Ona na iDNESu. Kde taky jinde než na svém domovském portále, že :-)



Co budeme potřebovat:
  • 1 balíček listového těsta (400 gramů)
  • trochu hladké mouky na podsypání těsta
  • 16-20 malých párků
  • 1 vejce na potření
  • 1 lžička sušeného (nebi hrst čerstvě nasekaného) koření na posypání - oregáno, bazalka, provensálské, atd.
Postup:
1. Těsto necháme rozmrazit a každou polovinu zvlášť rozválíme na pomoučeném vále (většinou je na dvě půlky, pokud ne, válíme rovnou celé). Plát by měl být silný asi 3-5 milimetrů.

2. Vzniklou placku rozkrájíme na 8-10 obdélníků. Mě to vždy vyjde na těch 8, ale prý to jde i na 10. Obdélníky by měly být o něco delší než jsou párky.



3. Párečky zavineme do těsta. Je jedno, jestli ze šikma nebo rovně. Pokud vám to vyjde, konce stiskněte k sobě.

4. Já ještě hrany zevnitř lehce potřu vodou a pak je přitisknu vidličkou - lépe pak drží.



5. Horní stranu těsta nařízneme několika šikmými řezy.



6. Párkové rolky narovnáme na plech vyložený pečicím papírem, povrch pomašlujeme rozšlehaným vejcem a lehce posypeme bylinkami.



7. Pečeme v předehřáté troubě asi 20 minut dozlatova.

TIP: Pokud těsto před naplněním lehce potřete francouzskou nebo jinou pikantní hořčicí, budou chutnat ještě líp. Ale i bez hořčice jsou skvělé.

Znáte párečky v těstíčku? Nebo na ně máte jiný recept?

Dobrou chuť!

Lucie

Žádné komentáře:

Okomentovat